Zajęcia fitness to dla wielu pań synonim zdrowego stylu życia, okazuje się jednak, że same ćwiczenia nie wystarczą, by zapewnić sobie smukłą sylwetkę i zdrowie. Nawet jeśli co tydzień na Sali gimnastycznej wylewamy hektolitry potu, nie oznacza to, że w tali ubędzie nam kilku centymetrów, jeśli nie zadbamy również o inne aspekty naszego życia. Bo chociaż nie ulega wątpliwości, iż samo zapisanie się na zajęcia i regularne ćwiczenia to bardzo duży krok do przodu, jednak nawet najlepszy instruktor fitness nie zapewni nam wszystkiego, czego potrzebujemy. Radziłabym również poważnie zastanowić się nad przydatnością wszelkich suplementów diety, zwłaszcza tych wspomagających odchudzanie, bowiem nic nie zastąpi nam zdrowej diety. To właśnie odpowiednie odżywanie w połączeniu z ćwiczeniami fitness stanowią drogę do sukcesu, odchudzanie katowice. Zatem zrewidujmy zawartość naszej lodówki i zastanówmy się, czy rzeczywiście musimy zjadać te wszystkie tłuste i wysokokaloryczne posiłki? Katowanie się samymi warzywnymi sałatkami z pewnością również nie jest zbyt dobrym rozwiązaniem, bowiem należy pamiętać, iż w każdą stronę można przesadzić. Obecnie jest jednak wiele sposobów na to, by dowiedzieć się, co będzie dla nas najlepsze. Naukowcy opracowali nawet diety opierające się na grupie naszej krwi, która teoretycznie powinny determinować rodzaje pożywienia, które będzie dla nas najbardziej odpowiednie. Dość wątpliwe zdaje się również zbawienne działanie gimnastyki i fitness na osoby, które wprawdzie wędrują na salę dwa razy w tygodniu, jednak by znaleźć czas na owe zajęcia w tych dniach udają się do restauracji fast food i ładują w siebie bukmacher kolejne porcje frytek i hamburgerów. Niemniej jednak warto również zwrócić uwagę na to, iż nawet jeśli nasz styl życia nie jest tak zdrowy, jakbyśmy chcieli, a zajęcia fitness to jedyny pozytywny akcent w naszych cotygodniowych zmaganiach, nie należy z nich rezygnować. Być może nie schudniemy, a nasza kondycja poprawi się tylko nieznacznie, jednak liczy się to, że próbujemy wprowadzić w życie jakiekolwiek pozytywne zmiany. Kiedy zaczniemy od jednego kroku, być może któregoś dnia nadejdzie moment również na następny - lepszy. aparat ortodontyczny wrocław
    restauracja avangarda
    animal testPreparaty odchudzające mylnie nazywane są odchudzającymi, powinny nazywać się raczej oficjalnie dodatkami w odchudzaniu, i w sumie w gruncie rzeczy tak się nazywają, lecz zamiast słowa dodatek użyte jest słowo suplement, znaczące dokładnie do samo, o czym wielu ludzi nie wie, łudząc się, że mają odczyniania z kolejnym cud środkiem. W tym artykule zamierzam przedstawić wam wpływ preparatów odchudzających na trening. Otóż preparaty dostępne w aptekach bez recepty, zazwyczaj takie ograniczające wchłanianie węglowodanów czy posiadające wyciągi ziołowe nie mają bezpośredniego wpływu na nasz trening. Inaczej sytuacja wygląda w przypadku suplementów redukcyjnych dla sportowców, tutaj otwarcie mówi się o preparatach jako dodatkach. Powodują one bezpieczny wzrost energii i pobudzenie, dając nam siłę i chęci do dłuższego, cięższego treningu, który w efekcie pozwoli nam spalić większą ilość tkanki tłuszczowej. Suplementy te podnoszą także nieco temperaturę organizmu, przez co spalanie tłuszczu ma miejsce nawet przez jakiś czas po ukończeniu treningu.

Dieta śródziemnomorska receptą na długie życie

Zdrowe odżywianie jest ważniejsze od diety odchudzającej. Dbać o siebie należy całe życie, a nie tylko w okresie diety! Wiedzą o tym doskonale Włosi, Hiszpanie, Grecy, którzy dużo rzadziej cierpią na otyłość i inne choroby cywilizacyjne niż pozostałe narody europejskie. Dieta śródziemnomorska jest bowiem bogata w tłuszcze nienasycone, w kwasy OMEGA-3, i wiele innych niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu składników.

W tej diecie nie brakuje świeżych owoców i warzyw, pełno jest wszelkiego rodzaju surówek, do których nie są dodawane ciężkie sosy z majonezem, śmietaną czy jogurtem, ale lekka oliwa z oliwek (sekret śródziemnomorskiej kuchni) z przyprawami, które nie tylko wspaniale smakują, ale również przyspieszają trawienie i przemianę materii. W tej diecie mnóstwo jest pomidorów, brokułów, a także dużo węglowodanów, których boimy się, a nie słusznie, nie powodują one tycia, jeśli nie dodamy do nich tłuszczu zwierzęcego (nabiał, mięso, jaja). Makaron z pomidorami, oliwą z oliwek i na przykład cukinią.

Trudno o bardziej pożywne, a jednocześnie lekkie i zdrowe danie. Również pizza to idealne pożywienie dla osób na diecie, trzeba ją jednak przyrządzić w domu, bez sera, mięsa i innych tuczących dodatków. Będzie pyszna również jeśli dodamy warzywa i dobrze przyprawiony sos pomidorowy. Inny składnik, którego nie może w tej diecie zabraknąć, to pełnoziarniste pieczywa, kasze, mąka również razowa, z pełnego przemiału. Są one źródłem cennych witamin i mikroelementów, jak również drogocennego w diecie błonnika pokarmowego, który wspomaga trawienie, choć sama trawiony nie jest, i pomaga utrzymać właściwy przepływ strawionego pokarmu przez jelita. W diecie stosujemy też margarynę roślinną z dodatkiem oliwy, słonecznik (może być też olej słonecznikowy). Do każdej potrawy można wkroić czosnek i cebulę, które są podstawą tej kuchni i również mają działanie usprawniające trawienie. Jako deser podajemy świeże owoce sezonowe, najlepiej cytrusy i dostępne także w rejonach śródziemnomorskich jabłka, maliny, jeżyny, brzoskwinie.

Schudnij w małym kiosku na rogu

Odchudzanie to już nie tylko moda, to potężny biznes. W dużych i małych miastach powstają specjalne punkty, w których można dobrać sobie dietę i po prostu zacząć się odchudzać. Z reguły wizytę zaczynamy od rozmowy z dietetykiem. Jest to bezpłatna konsultacja, płaci się ewentualnie za polecone suplementy diety. Wizytę trzeba powtórzyć po miesiącu, znowu pokazać się dietetykowi, może znowu okupić suplementy.

Taka inwestycja może być dla wielu osób opłacalna, ponieważ wydając na coś pieniądze, czasami niemało, są bardziej zmotywowani do pracy nad sobą, wprowadzania diety, zasad zdrowego żywienia, a także do ruchu. Poza tym, nie oszukujmy się, sprzedawane w niektórych centach odchudzania suplementy diety potrafią zdziałać cuda.

Oczywiście trzeba też pracować nad sobą, ćwiczyć i stosować zdrową dietę. Przecież bez tego nie pomogą nam żadne cudowne tabletki. Centra odchudzania znajdziemy w każdym mieście, często ulokowane są w centrum miasta, w galeriach handlowych, obok marketów, każdy ma do nich blisko. Warto odwiedzić kilka takich punktów przed wybraniem jednego, gdzie zostaniemy na dłużej. Warto też sprawdzić, czy w okolicy nie ma na przykład przychodni, gdzie można leczyć otyłość. W skrajnych przypadkach trzeba będzie założyć balon żołądkowy, dzięki któremu chudnięcie jest pewne. Jest to jednak zabieg operacyjny, wykonywany wyłącznie pod nadzorem lekarza, w specjalistycznej klinice. Poza tym jest jeszcze inna możliwość – odsycanie tłuszczu, której jednak nie polecamy raczej ze względu na dużą inwazyjność zabiegu oraz małą skuteczność. Nie da się odsycić całego tłuszczu na raz, zabieg trzeba więc wielokrotnie powtarzać. Jest to dobre rozwiązanie miejscowo, na przykład jeśli komuś przeszkadza drugi podbródek, ale na pewno nie jest to metoda na całościowe schudnięcie i utrzymanie prawidłowej masy ciała. Do tego celu lepsza będzie zbilansowana dieta i ćwiczenia fizyczne w odpowiednich dawkach, regularność i zdrowe odżywianie.

Jak schudnąć, kiedy już nic nie pomaga?

Powszechny trend odchudzania sprawia, że wiele kobiet praktycznie bez przerwy jest na diecie. To sprawia, że ich układ trawienia nie funkcjonuje już jak układ trawienny normalnego człowieka, czyli standardowe diety już nie działają. Co zrobić w takiej sytuacji? Polecamy wizytę w specjalistycznym ośrodku, prowadzącym wczasy odchudzające. Są to specjalne wczasy, podczas których możemy się nauczyć prawidłowego odżywiania, a podczas samych wczasów nawet najbardziej zniszczony przez diety organizm będzie w stanie nieco odpocząć i schudnąć.

Proponowane przez te ośrodki sposoby na nadwagę to przede wszystkim dieta warzywno-owocowa. Przez te kilka czy kilkanaście dni je się przede wszystkim owoce i warzywa, niekiedy surowe. Jest to doskonałe oczyszczenie dla organizmu, który pełen jest toksyn i zanieczyszczeń.

Jedząc przez te kilka dni owoce i warzywa dajemy organizmowi szansę na odpoczynek. Ma on okazję trawić same lekko strawne posiłki, które odciążają układ pokarmy. Dzięki temu można zmienić nawyki żywieniowe i przestawić się na zdrową żywność, organizm bowiem odzwyczaja się od cukru, soli czy innych używek, które stosujemy na co dzień. Również jest to okazja, aby rzucić palenie oraz kawę. Te toksyny, czyli nikotyna i kofeina, nie tylko stymulują organizm i uzależniają, ale również jest to zatruwanie organizmu. Nie należy ich stosować wcale, zwłaszcza papierosów, które zupełnie nie idą w parze ze zdrowym stylem życia. Kawa wydaje się mniej niebezpieczna, ale również jest niezdrowa. Przede wszystkim pozostawia osad na zębach. Uzależnienia od tych substancji można się pozbyć wybierając się na wczasy odchudzające, które są zawsze organizowane pod okiem lekarza.

Można więc od razu skonsultować się z lekarzem na temat zdrowego jedzenia i rozwiać wszelkie dotychczasowe wątpliwości. Warto zainwestować w takie wczasy, mogą one bowiem pozytywnie wpłynąć na nasze dalsze życie. Dwa tygodnie na wczasach mogą nam pomóc się lepiej zorganizować, lepiej nauczyć zdrowo odżywiać.

Pięć sprawdzonych patentów na szczupłą sylwetkę

Chcesz schudnąć? To świetnie. Oto pięć prostych sposobów, dzięki którym uda ci się spełnić marzenia. Pierwszy: jedz dużo świeżych warzyw i owoców. Nie pij przetworzonych, sztucznie słodzonych soków, nie daj się nabrać na jogurty, płatki, po prostu kup świeże owoce, pokrój i zjedz. Bez cukru, ale z dodatkiem owoców suszonych, które też są zdrowe, a są z reguły słodsze. Polecamy rodzynki i daktyle, przy okazji doskonałe źródło witamin i potasu. Po drugie: ruszaj się. Bez wysiłku fizycznego niewiele zdziałasz w kwestii odchudzania i zdrowego życia. I zapomnij o polecanej niegdyś ilość pół godziny trzy razy w tygodniu.

Pół godziny dziennie to też mało! Zacznij od takiej ilości, na jaką znajdziesz czas, ale dążyć trzeba do półtorej godziny dziennie. Sposób trzeci: myśl pozytywnie. Nie załamuj się, jeśli w chwili słabości zjesz coś słodkiego. To nie koniec świata. Nie poddawaj się nawet, jeśli zapomnisz o treningu, zjesz za dużo i już z całą pewnością wydaje ci się, że wszystko stracone.

Tak nie jest! Wszystkie badania wskazują, że znacznie bardziej tyje się od codziennej nadwyżki kalorii niż od jednorazowego szaleństwa. Czyli innymi słowy twój organizm gorzej zniesie jednego małego batonika dziennie niż zjedzenie na raz tortu czekoladowego raz na pół roku. Sposób czwarty: wizualizacja. Wyobrażaj sobie swoją drogę do sukcesu! Jak z przyjemnością ćwiczysz, jak biegniesz maraton czy jak robisz furorę na spotkaniu z okazji dwudziestolecia matury. Wyglądasz świetnie, jesteś pełna energii i z uśmiechem idziesz przez życie. Badania psychologiczne na jednym z amerykańskich uniwersytetów dowiodły, że pozytywne wyobrażenie, często powtarzanie, łatwiej zamienić w rzeczywistość niż sprawy, których sobie nie wizualizujemy. Więc do dzieła, w tramwaju, przed zaśnięciem, podczas zabiegu u kosmetyczki.. Wyobrażaj sobie nową siebie. I po piąte: myśl pozytywnie i nie bądź dla siebie zbyt surowa. Nie warto jeszcze tym się zamartwiać, w życiu jest wystarczająco dużo innych problemów.

Wylicz swoje BMI i schudnij

Wiele osób zadaje sobie pytanie – czy mam nadwagę? Czy może moja waga jest w normie? Istnieją obiektywne metody policzenia tego, które pozwolą nam dokładnie odpowiedzieć na te pytania. Aby to zrobić, należy wyliczyć swój wskaźnik masy ciała, czyli po angielsku Boy Mass Index, w skrócie BMI. Aby wyliczyć BMI potrzebujemy dwóch danych – wagi i wzrostu.

Wagę wyrażoną w kilogramach dzielimy przez wzrost w metrach poniesiony do kwadratu. Przykładowo, jeśli ważysz 75 kilogramów przy wzroście metr osiemdziesiąt, musisz siedemdziesiąt pięć podzielić przez 1,80 do kwadratu. W wyniku tego działania otrzymamy nasz wskaźnik wagi ciała. On odpowie, czy mamy nadwagę czy też nie.

Wskaźnik poniżej osiemnastu i pół oznacza niedowagę. Poniżej siedemnastu oznacza wychudzenie, jest to stan nienormalny dla organizmu, może być spowodowany chorobą. Body Mass Index na poziomie od osiemnaście i pół do dwudziestu pięciu to waga prawidłowa. Dlaczego aż tak duży przedział? Każdy z nas jest inny, mamy różną budowę ciała, może się więc okazać, że dwie szczupłe osoby tego samego wzrostu mają totalnie różne wagi. Wskaźnik masy ciała uwzględnia te różnice. Jednak przy BMI rzędu dwadzieścia pięć do trzydziestu musimy uważać. I przejść na dietę. Takie BMI to jest nadwaga. Trzeba ją zredukować. Ale gorzej, jeśli mamy wskaźnik masy ciała powyżej trzydziestu. Tak, to otyłość. Groźna choroba, prowadząca do śmierci. Choroba cywilizacyjna, którą jednak można wyleczyć, i należy to zrobić niezwłocznie, przechodząc na dietę niskokaloryczną i włączając do swojego planu dnia sport, przynajmniej trzydzieści minut dziennie.

Natomiast Body Mass Index powyżej trzydziestu pięciu to już niebezpieczna dla zdrowia otyłość kolejnego stopnia. Należy bezzwłocznie zgłosić się do lekarza, otyłość zagraża twojemu życiu i zdrowiu i nie należy jej lekceważyć. Należy bezzwłocznie podjąć dietę niskokaloryczną, być może lekarz zaleci interwencję chirurgiczną obniżającą masę ciała, na przykład balon żołądkowy.

Człowiek jest zwierzęciem stadnym, najlepiej czujemy się w grupie, społeczności, z którą możemy się identyfikować. Nic więc dziwnego, że odchudzanie też chcemy realizować w grupie. Po prostu, łatwiej zmotywować się do wysiłku fizycznego czy przestrzegania diety będąc w grupie. I to nie w grupie chudzielców, którzy na biednego człowieka na diecie patrzą jak na życiowego […]

Następna strona »