Zajęcia fitness to dla wielu pań synonim zdrowego stylu życia, okazuje się jednak, że same ćwiczenia nie wystarczą, by zapewnić sobie smukłą sylwetkę i zdrowie. Nawet jeśli co tydzień na Sali gimnastycznej wylewamy hektolitry potu, nie oznacza to, że w tali ubędzie nam kilku centymetrów, jeśli nie zadbamy również o inne aspekty naszego życia. Bo chociaż nie ulega wątpliwości, iż samo zapisanie się na zajęcia i regularne ćwiczenia to bardzo duży krok do przodu, jednak nawet najlepszy instruktor fitness nie zapewni nam wszystkiego, czego potrzebujemy. Radziłabym również poważnie zastanowić się nad przydatnością wszelkich suplementów diety, zwłaszcza tych wspomagających odchudzanie, bowiem nic nie zastąpi nam zdrowej diety. To właśnie odpowiednie odżywanie w połączeniu z ćwiczeniami fitness stanowią drogę do sukcesu, odchudzanie katowice. Zatem zrewidujmy zawartość naszej lodówki i zastanówmy się, czy rzeczywiście musimy zjadać te wszystkie tłuste i wysokokaloryczne posiłki? Katowanie się samymi warzywnymi sałatkami z pewnością również nie jest zbyt dobrym rozwiązaniem, bowiem należy pamiętać, iż w każdą stronę można przesadzić. Obecnie jest jednak wiele sposobów na to, by dowiedzieć się, co będzie dla nas najlepsze. Naukowcy opracowali nawet diety opierające się na grupie naszej krwi, która teoretycznie powinny determinować rodzaje pożywienia, które będzie dla nas najbardziej odpowiednie. Dość wątpliwe zdaje się również zbawienne działanie gimnastyki i fitness na osoby, które wprawdzie wędrują na salę dwa razy w tygodniu, jednak by znaleźć czas na owe zajęcia w tych dniach udają się do restauracji fast food i ładują w siebie bukmacher kolejne porcje frytek i hamburgerów. Niemniej jednak warto również zwrócić uwagę na to, iż nawet jeśli nasz styl życia nie jest tak zdrowy, jakbyśmy chcieli, a zajęcia fitness to jedyny pozytywny akcent w naszych cotygodniowych zmaganiach, nie należy z nich rezygnować. Być może nie schudniemy, a nasza kondycja poprawi się tylko nieznacznie, jednak liczy się to, że próbujemy wprowadzić w życie jakiekolwiek pozytywne zmiany. Kiedy zaczniemy od jednego kroku, być może któregoś dnia nadejdzie moment również na następny - lepszy. gabloty ogłoszeniowe
    twojaapteka.blog.plPreparaty odchudzające mylnie nazywane są odchudzającymi, powinny nazywać się raczej oficjalnie dodatkami w odchudzaniu, i w sumie w gruncie rzeczy tak się nazywają, lecz zamiast słowa dodatek użyte jest słowo suplement, znaczące dokładnie do samo, o czym wielu ludzi nie wie, łudząc się, że mają odczyniania z kolejnym cud środkiem. W tym artykule zamierzam przedstawić wam wpływ preparatów odchudzających na trening. Otóż preparaty dostępne w aptekach bez recepty, zazwyczaj takie ograniczające wchłanianie węglowodanów czy posiadające wyciągi ziołowe nie mają bezpośredniego wpływu na nasz trening. Inaczej sytuacja wygląda w przypadku suplementów redukcyjnych dla sportowców, tutaj otwarcie mówi się o preparatach jako dodatkach. Powodują one bezpieczny wzrost energii i pobudzenie, dając nam siłę i chęci do dłuższego, cięższego treningu, który w efekcie pozwoli nam spalić większą ilość tkanki tłuszczowej. Suplementy te podnoszą także nieco temperaturę organizmu, przez co spalanie tłuszczu ma miejsce nawet przez jakiś czas po ukończeniu treningu.

Ile wody należy pić?

mineral-water-1431128-mPicie wystarczającej ilości wody jest gwarancją zdrowia, zapewnia prawidłowe działanie organizmu i sprawia, że wszystkie ważne procesy zachodzą tak jak powinny. Niestety nadal bardzo wiele osób nie pamięta o tym, że warto codziennie pić wodę. Warto pamiętać, że zapotrzebowanie na wodę jest kwestią indywidualną i różni się w zależności od takich czynników jak wiek, płeć, masa ciała, czy aktywność. Osoby, które pracują fizycznie lub uprawiają sport mają zazwyczaj znacznie większe zapotrzebowanie na płyny niż osoby o małej aktywności fizycznej.

 

Dlatego ilość wody najlepiej określić indywidualnie, kierując się swoim samopoczuciem, na przykład poziomem energii lub wyglądem skóry. Trzeba także ograniczyć ilość napojów, które zwierają kofeinę oraz alkohol, ponieważ mogą one powodować odwodnienie organizmu, co ma bardzo niekorzystny wpływ zarówno na samopoczucie, jak i na wygląd. Najlepiej pić dobrej jakości wodę, która nie zawiera zbyt dużych ilości minerałów oraz pochodzi z pewnego, sprawdzonego źródła.

Dlaczego witaminy i minerały są ważne?

Każdy chyba zdaje sobie sprawę z tego jak ważne są różne mikroelementy, które znajdują się w pożywieniu. Witaminy i minerały mają ogromne znaczenie dla zdrowia, a ich niedobory mogą prowadzić do rozwoju poważnych chorób. Niestety tego typu dolegliwości bardzo często nie dają żadnych objawów przez bardzo długi czas i z tego powodu są lekceważone. Dlatego niezależnie od samopoczucia warto zatroszczyć się o odpowiednią dietę.

 

Witaminy i minerały mają wpływ na działanie układu odpornościowego, więc pomagają chronić organizm przed infekcjami. Wapń oraz fosfor budują kości, a ich niedobory mogą doprowadzić do rozwoju bardzo groźnej choroby jaką jest osteoporoza, a także osłabiają zęby. Witamina C bierze między innymi udział w syntezie kolagenu i z tego powodu ma bardzo duże znaczenie dla regeneracji skóry. Dodatkowo witaminy oraz minerały niszczą wolne rodniki, które uszkadzają komórki i mogą stać się przyczyną szybkiego starzenia się organizmu oraz różnych chorób, w tym także rozwoju nowotworów.

Zalety zdrowego odżywiania się

salad-1417140-mNiestety sposób odżywiania się bardzo wielu osób trudno jest uznać za prawidłowy. Ma to niestety również bardzo negatywne konsekwencje dla ich zdrowia, między innymi powoduje gorsze samopoczucie i spadek poziomu energii. Większość osób nie zdaje sobie sprawy z tego jak poważny wpływ na ich zdrowie ma zły jadłospis. Zdrowe odżywianie się może więc przede wszystkim pomóc w poprawieniu samopoczucia. Prawidłowy jadłospis dostarcza także wszystkich ważnych mikroelementów, czyli witamin i minerałów, które mają wpływ na działanie organizmu, na przykład układu nerwowego i układu odpornościowego.

 

Jednocześnie zdrowa dieta chroni przed wieloma chorobami i jest jednym z najważniejszych elementów profilaktyki. Niestety wiele osób skraca swoje życie przez niewłaściwy sposób odżywiania się. Czasem wystarczy zmiana nawyków żywieniowych, żeby znacznie poprawić swoje samopoczucie, ale także zapobiegać wielu przykrym dolegliwościom w przyszłości, między innymi cukrzycy oraz chorobom układu krwionośnego.

Diety, których warto unikać

Bez trudu można znaleźć bardzo wiele diet odchudzających, których po prostu trzeba za wszelką cenę unikać. Należą do nich na przykład diety, które opierają się na bardzo dużej zawartości białka, na przykład dieta dr Atkinsa. Chociaż powodują one spadek wagi, mogą także prowadzić do powstawania wielu bardzo niekorzystnych produktów przemiany energii, które z kolei stanowią obciążenie dla organizmu, na przykład wątroby oraz nerek. Innym przykładem diet, których nie warto wypróbowywać są głodówki, które zakładają bardzo duże ograniczenie ilości przyjmowanych kalorii.

 

Warto pamiętać, że organizm potrzebuje systematycznych dostaw wszystkich najważniejszych składników odżywczych, a także witamin i minerałów, które znajdują się w pożywieniu. Warto także podchodzić z dystansem do różnych suplementów diety oraz innych preparatów, które mają przyspieszyć zrzucanie zbędnych kilogramów. Przed zastosowaniem takich środków warto dokładnie sprawdzić ich skład oraz działanie, a także źródło pochodzenia.

Najważniejsze cechy dobrej diety

simple-salad-with-tomatoes-1407786-mKażdy zdaje sobie sprawę z tego, że zdrowa dieta ma ogromne znaczenie, jednak nie każdy ma wystarczającą wiedzę, żeby rzeczywiście zdrowo się odżywiać. Tymczasem nie jest to wcale takie trudne. Trzeba pamiętać, że właściwy jadłospis zawiera przede wszystkim dużo pełnowartościowych produktów spożywczych, takich jak produkty z pełnego ziarna, owoce, warzywa, czy nabiał. W diecie nie powinno być miejsca na duże ilości słodyczy, przetworzonej żywności, czy słodzonych napojów.

 

Oczywiście odpowiednia dieta musi także zawierać właściwą ilość kalorii, która musi być dopasowana do wieku, płci oraz ilości aktywności fizycznej danej osoby. Warto pamiętać, że zapotrzebowanie na kalorie jest indywidualne i zależy od bardzo wielu czynników. W zdrowej diecie jest także miejsce na wodę, którą należy pić w sporych ilościach, ponieważ pomaga to w oczyszczeniu organizmu i ma bardzo pozytywny wpływ na jego prawidłowe funkcjonowanie oraz zapewnia lepsze samopoczucie oraz wyższy poziom energii w ciągu dnia.

W magazynach dla pań oraz w różnych poradnikach można znaleźć bardzo duży wybór różnych diet, które mają gwarantować bardzo szybki spadek wagi. Wiele osób zastanawia się nad tym, jaki sposób wybrać, żeby osiągnąć jak najlepsze efekty. Oczywiście warto przede wszystkim pamiętać o zdrowiu. Większość cudownych diet ma bardzo niekorzystny wpływ na organizm, a zbyt szybka […]

Następna strona »