Zajęcia fitness to dla wielu pań synonim zdrowego stylu życia, okazuje się jednak, że same ćwiczenia nie wystarczą, by zapewnić sobie smukłą sylwetkę i zdrowie. Nawet jeśli co tydzień na Sali gimnastycznej wylewamy hektolitry potu, nie oznacza to, że w tali ubędzie nam kilku centymetrów, jeśli nie zadbamy również o inne aspekty naszego życia. Bo chociaż nie ulega wątpliwości, iż samo zapisanie się na zajęcia i regularne ćwiczenia to bardzo duży krok do przodu, jednak nawet najlepszy instruktor fitness nie zapewni nam wszystkiego, czego potrzebujemy. Radziłabym również poważnie zastanowić się nad przydatnością wszelkich suplementów diety, zwłaszcza tych wspomagających odchudzanie, bowiem nic nie zastąpi nam zdrowej diety. To właśnie odpowiednie odżywanie w połączeniu z ćwiczeniami fitness stanowią drogę do sukcesu, odchudzanie katowice. Zatem zrewidujmy zawartość naszej lodówki i zastanówmy się, czy rzeczywiście musimy zjadać te wszystkie tłuste i wysokokaloryczne posiłki? Katowanie się samymi warzywnymi sałatkami z pewnością również nie jest zbyt dobrym rozwiązaniem, bowiem należy pamiętać, iż w każdą stronę można przesadzić. Obecnie jest jednak wiele sposobów na to, by dowiedzieć się, co będzie dla nas najlepsze. Naukowcy opracowali nawet diety opierające się na grupie naszej krwi, która teoretycznie powinny determinować rodzaje pożywienia, które będzie dla nas najbardziej odpowiednie. Dość wątpliwe zdaje się również zbawienne działanie gimnastyki i fitness na osoby, które wprawdzie wędrują na salę dwa razy w tygodniu, jednak by znaleźć czas na owe zajęcia w tych dniach udają się do restauracji fast food i ładują w siebie bukmacher kolejne porcje frytek i hamburgerów. Niemniej jednak warto również zwrócić uwagę na to, iż nawet jeśli nasz styl życia nie jest tak zdrowy, jakbyśmy chcieli, a zajęcia fitness to jedyny pozytywny akcent w naszych cotygodniowych zmaganiach, nie należy z nich rezygnować. Być może nie schudniemy, a nasza kondycja poprawi się tylko nieznacznie, jednak liczy się to, że próbujemy wprowadzić w życie jakiekolwiek pozytywne zmiany. Kiedy zaczniemy od jednego kroku, być może któregoś dnia nadejdzie moment również na następny - lepszy. Preparaty odchudzające mylnie nazywane są odchudzającymi, powinny nazywać się raczej oficjalnie dodatkami w odchudzaniu, i w sumie w gruncie rzeczy tak się nazywają, lecz zamiast słowa dodatek użyte jest słowo suplement, znaczące dokładnie do samo, o czym wielu ludzi nie wie, łudząc się, że mają odczyniania z kolejnym cud środkiem. W tym artykule zamierzam przedstawić wam wpływ preparatów odchudzających na trening. Otóż preparaty dostępne w aptekach bez recepty, zazwyczaj takie ograniczające wchłanianie węglowodanów czy posiadające wyciągi ziołowe nie mają bezpośredniego wpływu na nasz trening. Inaczej sytuacja wygląda w przypadku suplementów redukcyjnych dla sportowców, tutaj otwarcie mówi się o preparatach jako dodatkach. Powodują one bezpieczny wzrost energii i pobudzenie, dając nam siłę i chęci do dłuższego, cięższego treningu, który w efekcie pozwoli nam spalić większą ilość tkanki tłuszczowej. Suplementy te podnoszą także nieco temperaturę organizmu, przez co spalanie tłuszczu ma miejsce nawet przez jakiś czas po ukończeniu treningu.

Przy diecie poczujesz się lepiej

image Na co dzień nierzadko serwujemy sobie wiele posiłków, jakie spokojnie możemy nazwać pustymi kaloriami. Często jest tak, że jemy coś na mieście, chcemy szybko oszukać głód, nie mamy czasu na wartościowe posiłki. W efekcie często nie dostarczamy organizmowi odpowiedniej ilości witamin, często mamy mało energii i skarżymy się na nie najlepsze samopoczucie. Prawda jest taka, że wiele osób, jakie są na diecie, czuje się znacznie lepiej aniżeli wtedy, gdy jadło normalnie. Dieta sprawia, że jemy więcej lekkostrawnych rzeczy, stosujemy mniej tłuszczu, jemy więcej warzyw. Dodatkowo nie przejadamy się, co wielu osobom nagminnie się zdarza. Wbrew pozorom bycie na diecie wcale nie musi być fatalne w skutkach, bo jak najbardziej jesteśmy w stanie sprawić, że będziemy czuć się o wiele lepiej. Tym samym nawet przez myśl nie przejdzie nam powrót do starych nawyków żywieniowych i złego samopoczucia.

Nie jedź śmieci

Kiedy nie mamy czasu na przygotowanie posiłku, kiedy nie chcemy wydawać masy pieniędzy w restauracjach, jakie przygotowują naprawdę zdrowe jedzenie, sięgamy po różne zapychacze, jakie są jedynie pustymi kaloriami i kompletnie niczego nasz organizm dzięki nim nie zyska. Producenci oferują nam wiele produktów, jakie co prawda wyglądają świetnie i bardzo nam smakują, aczkolwiek nie mają absolutnie nic wspólnego ze zdrowym odżywianiem. Dlatego też jak najbardziej warto zdecydować się na to, żeby wprowadzić do swojej diety zmiany i wyrzucić z jadłospisu jedzenie, jakie nie ma żadnych właściwości odżywczych, jakie nie zapewnia nam żadnych korzyści, poza odpowiednim smakiem. Warto wybierać takie rzeczy do jedzenia, jakie faktycznie są w stanie coś nam dać, jakie odżywią nasz organizm i nie dać nabrać się na marketingowe sztuczki. Z pewnością będziemy się dzięki temu czuć o niebo lepiej.

Patrz na składy

image Czym kierujemy się, kiedy mamy w planach wyjść na zakupy? Często wybieramy te produkty, jakie są tańsze, jakie widujemy w reklamach czy jakie po prostu odpowiadają nam wizualnie. Mało kto w czasie zakupów faktycznie wybiera te produkty, jakie są odpowiednie do zjedzenia, jakie są w stanie najbardziej odżywić nasz organizm. W diecie nie chodzi tylko o to, żeby dostarczać organizmowi jak najmniej kalorii. Fakt, że kupimy produkt, jaki ma być dietetyczny czy pozbawiony cukru i tłuszczu, wcale nie oznacza, że dokonujemy dobrego wyboru. Dlatego też w czasie zakupów warto interesować się tylko tym, jak wyglądają składy danych produktów. Dzięki temu nasza dieta będzie o wiele bardziej wartościowa, a my nie będziemy fundowali naszemu organizmowi chemii łudząc się, że robimy dla siebie coś dobrego i że będziemy dzięki temu zdrowi.

Jakie jedzenie wybierać na diecie?

Myśląc o diecie, wiele osób ma przed oczami ilości kalorii, jakie mają dane produkty. Bez wątpienia wiele osób mających w planach schudnąć, niesamowicie przejmuje się tym, ile kalorii spożywa każdego dnia. Prawda jest jednak taka, że to nie kalorie są najważniejsze. Jedzenie nie powinno być wybierane pod względem tego, jaki produkt jest najmniej kaloryczny. Producenci często oferują nam różne produkty light, jakie to mają za zadanie dostarczać nam mniej kalorii. Dzięki temu jednak w wielu przypadkach wcale nie będziemy chudsi i zdrowsi. Są przypadki, kiedy pełnowartościowe produkty są o wiele lepsze i gdzie nie warto doszukiwać się obniżonej kaloryczności. Fakt, że coś ma mało kalorii, wcale nas nie usprawiedliwia, kiedy zjemy coś ponad programowo, kiedy złamiemy narzucone zasady. Warto kierować się tym, jakie witaminy i składniki odżywcze możemy dostarczyć organizmowi dzięki danym produktom, a z pewnością na tym nie stracimy.

Dieta to nie kara

Zmiana swojego sposobu odżywiania i przejście na dietę to coś, co dla wielu osób kojarzy się z karą. Często wydaje się nam, że dieta to definitywny koniec cieszenia się jedzeniem, konieczność serwowania sobie niesmacznych potraw, jakimi w dodatku nie jesteśmy w stanie się najeść. Prawda jest jednak taka, że dieta wcale nie musi być karą, wcale nie musi być dla nas nieprzyjemna. Wbrew pozorom, osoby na diecie często mają o wiele więcej energii, są szczęśliwsze i mało kto narzeka na jedzenie. Nie ma takiej potrzeby, ponieważ dietetycznych przepisów wciąż przybywa, a często są one o wiele smaczniejsze aniżeli te, jakie nie są w wersji dietetycznej. Naprawdę wiele zależy od naszego podejścia i jak najbardziej nie warto obawiać się diety, bo wcale nie musi być to zły dla nas czas i wcale nie musi nam się on dłużyć.

Niestety sposób odżywiania się bardzo wielu osób trudno jest uznać za prawidłowy. Ma to niestety również bardzo negatywne konsekwencje dla ich zdrowia, między innymi powoduje gorsze samopoczucie i spadek poziomu energii. Większość osób nie zdaje sobie sprawy z tego jak poważny wpływ na ich zdrowie ma zły jadłospis. Zdrowe odżywianie się może więc przede wszystkim […]

Następna strona »