Zajęcia fitness to dla wielu pań synonim zdrowego stylu życia, okazuje się jednak, że same ćwiczenia nie wystarczą, by zapewnić sobie smukłą sylwetkę i zdrowie. Nawet jeśli co tydzień na Sali gimnastycznej wylewamy hektolitry potu, nie oznacza to, że w tali ubędzie nam kilku centymetrów, jeśli nie zadbamy również o inne aspekty naszego życia. Bo chociaż nie ulega wątpliwości, iż samo zapisanie się na zajęcia i regularne ćwiczenia to bardzo duży krok do przodu, jednak nawet najlepszy instruktor fitness nie zapewni nam wszystkiego, czego potrzebujemy. Radziłabym również poważnie zastanowić się nad przydatnością wszelkich suplementów diety, zwłaszcza tych wspomagających odchudzanie, bowiem nic nie zastąpi nam zdrowej diety. To właśnie odpowiednie odżywanie w połączeniu z ćwiczeniami fitness stanowią drogę do sukcesu, odchudzanie katowice. Zatem zrewidujmy zawartość naszej lodówki i zastanówmy się, czy rzeczywiście musimy zjadać te wszystkie tłuste i wysokokaloryczne posiłki? Katowanie się samymi warzywnymi sałatkami z pewnością również nie jest zbyt dobrym rozwiązaniem, bowiem należy pamiętać, iż w każdą stronę można przesadzić. Obecnie jest jednak wiele sposobów na to, by dowiedzieć się, co będzie dla nas najlepsze. Naukowcy opracowali nawet diety opierające się na grupie naszej krwi, która teoretycznie powinny determinować rodzaje pożywienia, które będzie dla nas najbardziej odpowiednie. Dość wątpliwe zdaje się również zbawienne działanie gimnastyki i fitness na osoby, które wprawdzie wędrują na salę dwa razy w tygodniu, jednak by znaleźć czas na owe zajęcia w tych dniach udają się do restauracji fast food i ładują w siebie bukmacher kolejne porcje frytek i hamburgerów. Niemniej jednak warto również zwrócić uwagę na to, iż nawet jeśli nasz styl życia nie jest tak zdrowy, jakbyśmy chcieli, a zajęcia fitness to jedyny pozytywny akcent w naszych cotygodniowych zmaganiach, nie należy z nich rezygnować. Być może nie schudniemy, a nasza kondycja poprawi się tylko nieznacznie, jednak liczy się to, że próbujemy wprowadzić w życie jakiekolwiek pozytywne zmiany. Kiedy zaczniemy od jednego kroku, być może któregoś dnia nadejdzie moment również na następny - lepszy. Preparaty odchudzające mylnie nazywane są odchudzającymi, powinny nazywać się raczej oficjalnie dodatkami w odchudzaniu, i w sumie w gruncie rzeczy tak się nazywają, lecz zamiast słowa dodatek użyte jest słowo suplement, znaczące dokładnie do samo, o czym wielu ludzi nie wie, łudząc się, że mają odczyniania z kolejnym cud środkiem. W tym artykule zamierzam przedstawić wam wpływ preparatów odchudzających na trening. Otóż preparaty dostępne w aptekach bez recepty, zazwyczaj takie ograniczające wchłanianie węglowodanów czy posiadające wyciągi ziołowe nie mają bezpośredniego wpływu na nasz trening. Inaczej sytuacja wygląda w przypadku suplementów redukcyjnych dla sportowców, tutaj otwarcie mówi się o preparatach jako dodatkach. Powodują one bezpieczny wzrost energii i pobudzenie, dając nam siłę i chęci do dłuższego, cięższego treningu, który w efekcie pozwoli nam spalić większą ilość tkanki tłuszczowej. Suplementy te podnoszą także nieco temperaturę organizmu, przez co spalanie tłuszczu ma miejsce nawet przez jakiś czas po ukończeniu treningu.

Prawidłowe odżywianie

Istnieje jednak dieta indywidualna, ustalana z każdym z pacjentów z osobna po wnikliwym wywiadzie i wynikach badań, dzięki której można jeść co się chce, ale w ograniczonych porcjach (jeśli potrawa robiona jest ze składników, które warto ograniczać lub zupełnie likwidować) i w ograniczonym czasie. Nic nie stoi np. na przeszkodzie, aby codziennie jeść potrawy z jabłek, jeśli akurat takie robimy. Ale problem pojawia się w chwili, gdy nasza dieta zamiast jabłek przewiduje jakieś tłuste mięsa, które powinny być z niej właściwie od razu wycofane.

Zasada „jedz, co chcesz i chudnij” okazuje się więc zasadą z pewną nieścisłością i wadą, co jednak wynika z pewnej dwutorowości, jaka ma miejsce w różnych kręgach lekarzy dietetyków. W ich sporze chodzi o różnice w interpretacji właśnie tej zasady: dla jednej grupy jest ona bezwzględnie obowiązująca, dla innych pozostawia pewne nieścisłości. Niezależnie jednak od kwestii interpretacyjnych i tego, do którego dietetyka się zgłosimy po poradę, ważne jest właściwie jedno – jeść mniej, częściej i wyłącznie świeże potrawy, unikając nadmiaru zwierzęcych tłuszczy.

Picie wystarczającej ilości wody jest gwarancją zdrowia, zapewnia prawidłowe działanie organizmu i sprawia, że wszystkie ważne procesy zachodzą tak jak powinny. Niestety nadal bardzo wiele osób nie pamięta o tym, że warto codziennie pić wodę. Warto pamiętać, że zapotrzebowanie na wodę jest kwestią indywidualną i różni się w zależności od takich czynników jak wiek, płeć, […]

Po przyjściu na świat dziecka nasza cała uwaga jest skoncentrowana właśnie na nim. Pragniemy mu zapewnić bezpieczeństwo i właściwy rozwój. Karmienie piersią jest najlepszym źródłem pokarmu dla dziecka, dodatkowo tworzy wieź miedzy obojgiem. Bardzo ważna jest zatem dieta w karmieniu piersią. Musi ona zapeniać wszystkie składniki, niezbędne do prawidłowego rozwoju dziecka. Mleko matki dostarcza dziecku […]

Następna strona »